גיל תשעה חודשים עד שנה

התינוק ממשיך למלמל, במלמול ניתן כבר לשמוע מגוון של הברות שאינן חוזרות על עצמן לדוגמה : a- go , ba-du  כמו בשפת המבוגרים.

סביב גיל שנה מתחילות להופיע המילים הראשונות. הן נחשבות כמילים כל עוד הן עקביות וחוזרות על עצמן במשמעות קבועה. לדוגמה: bu לבקבוק, mu לפרה, ו-am לאוכל.
במקביל, בגיל זה מתפתח הקשב המשותף – התינוק עוקב אחר הפניית אצבע על דברים שאנו רוצים שישים לב אליהם. בהמשך התינוק עצמו מעביר כוונות תקשורתיות שונות – הוא משתמש בהבעות פנים, קשר עין, ג'סטות וקולות בכדי להפנות את תשומת הלב של המבוגר. לדוגמה: מצביע לעבר חפץ שמעניין אותו, מניד את ראשו בסירוב לאות מחאה, מפנה מבט לחפץ שהוא מעוניין בו, אל ההורה ובחזרה.

התינוק מבין עוד מילים מוכרות ושכיחות, ועד סוף השנה הראשונה יתחיל לזהות חפצים פשוטים, איברי גוף, יחקה קולות של חיות לבקשת הסובבים, ימחא כפיים לבקשה ויצביע לעבר האור כשיתבקש.

מה תפקיד ההורה?

המשיכו לדבר לילד בשפה פשוטה, במשפטים שלמים, המשיכו להקריא ספרים, לוו את פעולתכם במלל והסבירו לתינוק, למדו אותו היכן איברי הגוף נמצאים, המשיכו לשיר עם הילד שירים ודקלומים, צרו אינטראקציות רבות של הנאה ומשחק משותף.

המשך קריאה:

גיל שנה עד שנה וחצי

מזל טוב! הילד/ה בן שנה. מעתה אוצר המילים שלו צפוי לגדול לכדי לפחות 15 מילים משמעותיות.

גיל חצי שנה עד תשעה חודשים

בחודשי חייו הראשונים הופך התינוק מייצור חסר אונים לפעוט פעיל ומתקשר. כיצד קורה פלא זה? במאמר זה נתמקד בגילאי 6-9 חודשים

גיל ארבעה חודשים עד חצי שנה

בחודשי חייו הראשונים הופך התינוק מייצור חסר אונים לפעוט פעיל ומתקשר. כיצד קורה פלא זה? במאמר זה נעקוב אחר גיל 4-6 חודשים.