גיל חצי שנה עד תשעה חודשים

בשלב זה התינוקות מתחילים להשמיע מלמול – רצף הברות שחוזר על עצמו (בה בה בה, דה דה דה) ומנסה לחקות את האינטונציה של הדיבור האמיתי. התינוק מעביר מסרים באמצעות קשר עין, קולות, ותנועות גוף. לדוגמה: הסתכלות לעבר חפץ מעניין, הנעת הרגליים במשמעות של הנאה, והשמעת של קולות כעס כאשר אתם מתרחקים.
בהמשך, הוא מתחיל להשתתף בשירי משחק ראשונים (מחי כפיים, ידיים למעלה ועוד) ומבין מילים מוכרות ושכיחות. לדוגמה: יעצור פעילות למשמע המילה "לא" או "אסור", יסתכל לעבר הדלת כאשר נאמרת המילה "ביי ביי" כשנפרדים, ומזהה מילים שכיחות יומיומיות מעולמו (כדור, בקבוק, מוצץ).

מה תפקיד ההורה?

תנו פרשנות למסריו של הילד, תמללו אותם, המשיכו לחקות את קולותיו של הילד ולשחק במשחקי חיקוי צלילים בתורות, חזרו על מילים מוכרות ושכיחות.

זה הזמן להתחיל להקריא לתינוק ספרים – הושיבו אותו על הברכיים שלכם, השתמשו באינטונציה מוגזמת, חזרו על מילים והשמיעו קולות מתאימים (קולות של חיות, קולות של אובייקטים שונים לדוגמה: "הננננ" לאוטו, "הממ" לאוכל).

המשך קריאה:

גיל שנה עד שנה וחצי

מזל טוב! הילד/ה בן שנה. מעתה אוצר המילים שלו צפוי לגדול לכדי לפחות 15 מילים משמעותיות.

גיל תשעה חודשים עד שנה

בחודשי חייו הראשונים הופך התינוק מייצור חסר אונים לפעוט פעיל ומתקשר. כיצד קורה פלא זה? הפעם נתמקד בגילאי 9-12 חודשים

גיל ארבעה חודשים עד חצי שנה

בחודשי חייו הראשונים הופך התינוק מייצור חסר אונים לפעוט פעיל ומתקשר. כיצד קורה פלא זה? במאמר זה נעקוב אחר גיל 4-6 חודשים.